ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

     
 

Διατμηματικό Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών για θέματα Φύλου και Ισότητας


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ







ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

  Solomonidou, C., Stavridou, H., & Giantsiou, D. (2008). Post-graduate students’ difficulties in their studies: family and gender issues. Paper presented at the International Conference “Gender, Family Responsibility and Legal Change”. Brighton, UK: University of Sussex, Sussex Law School, 10–12 July 2008. Abstract book: p. 105

Μητσάκη, Α. & Σολομωνίδου, Χ. (2008). Τι κάνουν τα αγόρια και τα κορίτσια στα Internet cafés; Μια έρευνα πεδίου. Στο Χ. Αγγελή & Ν. Βαλανίδης (επιμ.) Πρακτικά 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση». Οργάνωση: ΕΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Κύπρου. Τόμος 2, σελ. 31-38

Σολομωνίδου, Χ., Παπαστεργίου, Μ. & Τασιός, Α. (2007). Όψεις της σχέσης αγοριών και κοριτσιών: αναπαραστάσεις της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή. Στο Ε. Ντρενογιάννη, Φ. Σέρογλου, Ε. Τρέσσου (επιμ.) Φύλο και Εκπαίδευση: Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Νέες Τεχνολογίες. Αθήνα: Καλειδοσκόπιο, σελ. 275-291

Papastergiou, Μ. & Solomonidou, C. (2005). Gender and Information and Communications Technology: Greek high school students’ favorite Internet activities. Computers and Education (edited by Pergamon Press), 44 (4), 377-393

Σταυρίδου, Ε., Σολομωνίδου, Χ. & Σαχινίδου, Ν. (1999). Είναι η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό σχολείο υπόθεση των ανδρών εκπαιδευτικών; Δυσκολίες, προβλήματα και ιδιαιτερότητες στη σχέση των εκπαιδευτικών με τις Φυσικές Επιστήμες. Επιστημονική Επετηρίδα των Παιδαγωγικών Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ‘Αλέξανδρος Δελμούζος’, τόμος 1, σελ. 81-101

Σταυρίδου, Ε., Σολομωνίδου, Χ. & Σαχινίδου, Ν. (1999). Συγκλίσεις και αποκλίσεις στις απόψεις ανδρών και γυναικών εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό σχολείο. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 29, 169-190

Σολομωνίδου, Χ. (1998). Κορίτσια, Φυσικές Επιστήμες και Νέες Τεχνολογίες: προβλήματα, αλλά και προκλήσεις για το μέλλον. Πρακτικά Συνεδρίου - Διημερίδας του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) της Γενικής Γραμματείας Ισότητας ‘Εκπαίδευση και Φύλο - Νέες Τεχνολογίες’ (μετά από πρόσκληση της Επιστημονικής Επιτροπής). Θεσ/νίκη, 3/1998, σελ. 169-179

Σαχινίδου, Ν., Σολομωνίδου, Χ. & Σταυρίδου, Ε. (1998). Φύλο και Φυσικές Επιστήμες: η γλώσσα των εικόνων και οι εικόνες της γλώσσας στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού σχολείου. 1o Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και εφαρμογής Ν.Τ. στην Εκπαίδευση. Θεσ/νίκη, 5/1998. Βιβλίο περιλήψεων: σ.66

Σαχινίδου, Ν., Σολομωνίδου, Χ. & Σταυρίδου, Ε. (1998). Δάσκαλοι και δασκάλες απέναντι στη διδασκαλία των ΦΕ στο Δημοτικό σχολείο: ομοιότητες, διαφοροποιήσεις, προοπτικές. 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και εφαρμογής Ν.Τ. στην Εκπαίδευση. Θεσ/νίκη, 5/1998. Βιβλίο περιλήψεων: σ.66-67

 

Επίσης είναι ενδιαφέρουσα η δημοσίευση:
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=14.06.2008,id=33234968


Γυναίκες σε ...αδράνεια

«Ο νόμος που αφορά την ποσόστωση γυναικών κατά 1/3 στα κέντρα λήψης των αποφάσεων κοιμάται ύπνο βαρύ, διότι παραμένουν οι γυναίκες αδρανείς».

Αυτό υπογράμμισε η πρωτοπόρος των γυναικείων αγώνων Αλίκη Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου σε εκδήλωση που διοργάνωσαν το ΕΜΠ και το Δίκτυο Γυναικών «Περικτυόνη».

«Η κοινωνία δεν είναι ώριμη για την ισότητα και θέλει πολύ χρόνο» επισήμανε ο πρύτανης του ΕΜΠ Κ. Μουτζούρης και πρόσθεσε ότι, σε ανδροκρατούμενες σχολές του ΕΜΠ οι φοιτήτριες, έχουν καταρρίψει τα στεγανά -ήδη στην Αρχιτεκτονική ξεπερνούν το 50%-, στις διδακτικές και ερευνητικές βαθμίδες «ενώ η πυραμίδα της ανάδειξης των γυναικών καταγράφεται αντιστρόφως ανάλογα. Ετσι, έχουμε 37% γυναίκες λέκτορες, 32% επίκουρους, 27% αναπληρώτριες και 14% τακτικές. Αυτό δείχνει μια μικρή, αλλά θετική ωρίμανση της κοινωνίας» κατέληξε.


Μ.ΠΙΝ.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 14/06/2008